Thursday 10 October 2013

PERLUKAH AMBIL KOLAGEN??



Assalamualaikum…

Kolagen adalah protein utama tisu penghubung, tulang, tendon dan kulit yang membentuk kira-kira 40% daripada jisim badan keseluruhan anda. Ia juga merupakan komponen utama dalam kulit, rawan, ligamen dan tendon, dan komponen protein utama tulang dan gigi.

Ia bertanggungjawab memberikan kekuatan dan keanjalan kulit, dan kemusnahannya menyebabkan kedutan yang mengiringi penuaan.



Kelebihan dari segi kecantikan





Kebimbangan terbesar untuk kulit apabila kulit kehilangan tarikan dan menjadi kedut. Ini adalah tanda-tanda kekurangan kolagen dalam lapisan dermis kulit. Kolagen merangkumi 70% daripada dermis dan membantu kulit untuk kekal lembut dan tegang. Dengan kekurangan kolagen, epidermis dan lapisan keratin akan runtuh dan terasa berat. Ini menyebabkan kulit menjadi kendur atau membentuk kedutan.





Kelebihan dari segi nutraseutikal







Kolagen telah terbukti secara klinikal untuk membantu mengekalkan fungsi badan manusia dari segi sendi yang sihat, menyokong aktiviti sukan dan pergerakan harian. Selalunya, pembina badan dan atlet meletakkan banyak tekanan pada ligamen dan sendi, yang membawa kepada kecederaan. Dan semakin seseorang itu berusia, tisu penghubung haus dan terdedah kepada kerosakan. Makanan tambahan kolagen boleh membantu dengan mesintesis semula kolagen dan memelihara serta mengatasi beberapa bahagian sendi yang haus dan koyak.





Umur, tekanan, pemakanan yang tidak seimbang, toksin alam sekitar dan pendedahan cahaya matahari adalah faktor-faktor yang menyebabkan kulit kita kehilangan keanjalan, seri dan kelancaran. Pada usia 25, penjanaan kolagen mula jatuh. Pada usia 60 tahun, paras kolagen dikurangkan kepada kurang daripada separuh, menyebabkan kulit kita menjadi nipis dan kurang anjal.



sumber : http://www.vitagen.com.sg/our_products.html

Kenapa anda perlu dapatkan Shaklee Collagen Powder?


Berbentuk makanan untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan
Kolagen bermolekul sangat ringan, kira-kira 1,000 Dalton. Microfine size membantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel.
Mempunyai emolient(pelembap) yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
Mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
Mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri
Ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)
Mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang
SELAMAT DAN TIDAK BERTOKSIN



Dapatkan sementara promosi istimewa bulan ini (Oktober 2013)!!



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment